Kamphundar, förbjudas?!

Sitter och kollar på en debatt på nätet angående "kamphundar", huruvida de ska förbjudas eller inte.
Jag blir så otroligt irriterad och frustrerad!! Varför ska en viss hundras förbjudas enbart för att många hamnat i fel händer?! Kan man kanske kalla dom (dom som tycker att kamphundar ska förbjudas) för "hundrasister"?
En person som inte kan hantera hundar skulle t.o.m kunna få en Golden Retriver aggressiv!!
Har (som alla vet) en helt underbar Rottisblandning, skulle inte kunna hitta en snällare och underbarare hund än honom, och att rottweiler skulle förbjudas känns helt galet. Kände tidigare en rottweiler (renrasig) som var helt underbar!!

Någon som har funderat på att hunden inte blir aggressiv av sig själv, utan det är ägaren som fostrar hunden till att bli aggressiv!? Vissa hundar har större benägenhet att bli aggressiva, absolut, men bara för att dom har benägenhet till att bli det betyder INTE att dom är det från första början!! Det behövs jobbas extra mycket med dom, och man kan inte vara "slapp" på samma sätt, men att dom av naturen skulle vara aggressiva är helt galet!!

Dom pratade även med en tjej som hade två stycken amstaff, och hon skulle bli vräkt pga att hon har två amstaff, otroligt fina och härliga hundar, men ja... dom var av fel ras! Hon bodde i ett hus där det även fanns barnfamilj m.m, och dom ville inte ha såna hundar där, för dom är "läskiga". Shiit!!! Så om jag tycker att neger/turk (eller vad som helst!!) här bredvid mig här läskig, så ska han behöva flytta?! Herregud!!! Har vi inte kommit längre än så í förståelse alltså? Dom som tror att det är enbart pga rasen har nog knappt haft en sådan ras själv, eller ens kommit i närheten av känt en sån ras.

Kanske borde börja kolla dom som har hundarna istället? Har dom någon erfarenhet? Har dom tid och vet dom hur hunden ska uppfostras? Är dom envisa och bestämda och har klara mål för sig HUR hunden ska vara?! Som sagt, kolla den som äger hunden istället för hunden i sig!!



Mitt underbara hjärta!


Neeehmen kolla, en extremt farlig "kamphund", han är ju minsann rottweiler (blandras med flat coated retriver och schäfer, men 50% rottweiler och sen 25% 25 %).
Och ja, han är såååååå farlig!! Pass er vettja!


Haha, kan inte låta bli att skratta lite åt det ändå :)
Min lilla Neo, farlig.... hahahaha!! :D skrattretande till max :D
Men det var lite av mina åsikter, har säkert glömt hälften men det är som vanligt... minne som en guldfisk!
tack och tack för mig!











take care! ♥












jag älskar dig!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0