Ready?!

Mycket tankar och funderinger såhär på sena eftermiddagen. Tankarna började väl egentligen imorse när en vän till mig ringde och var riktigt upprörd, arg och ledsen. Var går gränsen för var det är okej att ha sex? Är det okej att ha sex i någon annans säng? Är det okej att ha sex i någon annans soffa? Är det okej att ha sex i en väns dotters säng? Jag tycker att alla tre ställen känns groteskt och fruktansvärt respektlöst!! Min vän ringde och var upprörd då hennes två vänner som sov över där att gått in och lagt sig i hennes dotters säng och försökt att ha sex!! (Dottern var inte hemma, tack och lov!!) Den ena av de två hade även kräkts i dotterns rum, på golvet och i sängen, utan att ta hand om det ordentligt!! Pricken över i't var även att samma person hade mens (vilket var det som hindrade dem från att ha sex!) och hade då mensat ner dotterns säng!! Som sagt, var går gränsen för vad som är okej?! Gränsen för mig går vid att ha sex i MIN säng, min säng är MIN och ingen annan ska ha sex i den!!! Likaså i mitt barns rum, det är DERAS rum och INGEN ska ha sex där, inte ens JAG skulle ha det där!! Det känns så äckligt. Ae, tänk på det nästa gång ni ska ha sex hos någon!! Har haft lite dåliga dagar nu angående graviditeten. Det börjar kännas mysigt med tanken på ett litet mirakel där inne (ÄNTLIGEN!!), men samtidigt så sjukt skrämmande. Mycket tack vare mig själv. Jag har haft perioder där jag knappt kunnat ta hand om mig själv, jag har legat hemma i soffan/sängen och inte gjort mer än vad jag måste. Har knappt ätit mat. Nu har JAG ansvar för någon annan, jag som knappt tagit ansvar för MIG SJÄLV. Det är skrämmande. Kommer jag lyckas? Kommer jag ha allt det tålamod som faktiskt krävs? Jag har det knappt när det gäller Neo. Många säger att "du kommer bli en jättebra mamma", men hur kan de veta det? Hur kan de veta när de inte vet hur allting är inuti i mig? Inte många som vet hur långt ner jag varit. Hur allt stått till. Ja, de var väl lite av de tankar som växer runt inom mig för tillfället. Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0